۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۰۱۰۵۸
حجت الاسلام سلیمی در گفت وگو با رسا:

سفر رییس جمهور به عراق نشانه عزت انقلاب است| ارتباط با همسایگان تقویت شود

سفر رییس جمهور به عراق نشانه عزت انقلاب است| ارتباط با همسایگان تقویت شود
نماینده مجلس با بیان اینکه دولت زمینه سرمایه گذاری برای تعامل در کشورهای همسایه را فراهم کند، گفت: عزت سفر رییس جمهور به عراق مرهون توان بازدارنده ایران است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر رییس جمهور به کشور عراق، این سفر را نشانه عزت، اقتدار و نفوذ ایران در منطقه دانست و گفت: رییس جمهور با راحتی در روز روشن به عراق رفت و نشست های بسیار مفیدی را با سران سیاسی عراق و مراجع تقلید بزرگی همچون حضرت آیت الله سیستانی برگزار کرد.

وی به قراردادها و موافقت نامه های امضا شده توسط رییس جمهور ایران و سران عراق اشاره کرد و ادامه داد: این موارد نشانگر دوستی ملت ایران و عراق بوده و بیگانگان باید بدانند که روابط میان دو کشور عمیق تر از آن چیزی است که فکر می کنند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه کشور ایران و عراق با یکدیگر پیمان راهبردی و استراتژیک داشته و از منافع مشترک برخوردارند، عنوان کرد: منافع ملت ایران و عراق در هم تنیده است، بنابراین دشمن نمی تواند روابط دو کشور را دستخوش تغییرات قرار دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عزت و شکوه سفر رییس جمهور به عراق مرهون توان دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران است، تأکید کرد: پیش زمینه این سفر مجاهدت های فراوانی است که عزیزان ما در منطقه انجام داده اند، بر این اساس این نظامیان مملکت و شهدای جبهه مقاومت هستند که اینبار به آقای رییس جمهور یارانه دادند و آشکار شد که چه کسی از چه کسی یارانه می گیرد.

وی بر لزوم تقویت جبهه مقاومت از سوی دولت تأکید و عنوان کرد: امروز موقعیت منطقه ای ما فوق العاده است و دولت باید از دستاوردهای مهم کشور در منطقه استفاده لازم را ببرد و در کشورهای همسایه به سرمایه گذاری بپردازد تا بتواند از این طریق مشکلات اقتصادی کشور را برطرف سازد.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه دولت باید زمینه سرمایه گذاری برای مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه را فراهم کند، افزود: عراقی ها نیز حمایت ایران از خودشان را به خوبی درک کرده اند و می دانند که جمهوری اسلامی در روزهای سخت به کمکشان آمد، بنابراین انتظار ما از آن ها این است که ظرفیت های اقتصادی کشور خود را در اختیار ایران بگذارند، زیرا ما برای ایجاد عمرانی و آبادانی در عراق آمادگی داریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز روابط میان دو کشور ایران و عراق بسیار محکم تر از قبل شده است، ابراز کرد: مسؤولان نباید اجازه دهند دشمن در زمینه پیوند و تعامل این دو کشور شیطنت و دخالت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز صهیونیست ها از پیمان و تعامل کشورهای ایران، عراق و سوریه به شدت ناراحت هستند، گفت: ما به آینده ای روشن تر از گذشته در منطقه امید داریم، زیرا جبهه مقاومت می تواند بیشتر و پرتوان تر از گذشته در زمینه های دیپلماسی کشور دستاوردسازی کرده و زمینه تحرک دستگاه دیپلماسی ما را فراهم سازد./841/ت301/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات